Etraveli

Lästid: 5 minuter.

Etraveli satsar på effektiv och enhetlig kundupplevelse

Att som stor koncern med bolag inom flera regioner använda olika system för kundtjänst är inget ovanligt. Men det finns mycket att vinna på att samla allt i ett och samma, inte minst för effektiviteten. Det är precis det GlobalConnect hjälper Etraveli med.

– Vi är aktiva i närmare 80 länder och har tidigare köpt bolag i flera olika regioner som har haft olika systemlösningar. Det har visserligen varit bra lösningar, men att vi samlar allt i ett gemensamt system kommer öka effektiviteten och ge oss förutsättningar att ge ännu bättre support till våra kunder, säger Mikael Örtelind, CTO på Etraveli.

Den tekniska lösningen som Etraveli använder är den molnbaserade kontaktcenter-tjänsten Genesys Cloud. En flexibel tjänst som kan anpassas helt efter behov, och skalas upp och ner när som helst. Perfekt för stora bolag som Etraveli, eller mindre bolag i tillväxtfas.

Efter bara två månader finns redan 200 kundtjänstmedarbetare på plats, redo att svara på frågor och erbjuda sina kunder en mer effektiv, enhetlig och sammansvetsad upplevelse.

Etraveli har sedan tidigare samarbetat med GlobalConnect inom flera områden.

– Vi känner oss absolut väldigt trygga med GlobalConnect. Ytterligare en fördel med ett utökat samarbete är att vi får möjlighet till support på samtliga delar av vår it-infrastruktur, oavsett vad det gäller.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med liknande lösningar? Kontakta Business Develoment, Maria-Therese Lindefors.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med liknande lösningar? Kontakta Business Develoment, Maria-Therese Lindefors.

0707693333

maria-therese.lindefors@globalconnect.se