Kommunikationsoperatörsbyte hos Resinova | GlobalConnect
PrivatFöretagFastighetsägare

Kommunikationsoperatörsbyte hos Resinova Bostads AB

Resinova Bostads AB har valt GlobalConnect som ny kommunikationsoperatör av bredbandstjänster till sina fastigheter.
Arbetet med att byta plattform sker i etapper och denna sida uppdateras löpande med information inför respektive ny etapp.

I vissa fall så behöver vi ersätta tjänstefördelaren/Inteno dosan mot en ny i samband med plattformsbytet. Detta aviseras berörda hyresgäster separat av vår underleverantör Transtema, ingen kostnad tillkommer för arbetet eller för utrustningen.

Har du idag en tjänst på bredband, telefoni och/eller TV via fiberuttaget så flyttas den automatiskt över, du behöver inte göra något. Du behåller ditt nuvarande avtal och din hastighet och ditt TV-paket om din leverantör inte informerar dig om något annat.

Nedan ser du vilken dag respektive adress flyttas över och ifrån när din adress är fryst. Med fryst menas att ingen förändring på befintlig tjänst kan genomföras eller ny tjänst kan aktiveras. Observera att tidplanen kan komma att justeras.

Avisering om driftstörning

Under dagen när plattformsbytet pågår för din adress så kan du uppleva störningar och avbrott i dina tjänster. Om driftstörningen kvarstår efter klockan 16:00, prova då att starta om din utrustning. Det gör du enklast genom att:
Dra ur strömkabeln ur din tjänstefördelare, TV-box och telefonidosa
Vänta 10 sekunder
Sätt därefter i strömkabeln igen.

Upplever du fortfarande problem med dina tjänster efter klockan 16:00 och efter utrustningen startats om, kontakta då vår migreringssupport för felanmälan på telefonnummer 0770-820 810. Öppettider vardagar 08:00-19:00.
Migreringsnumret öppnas den 28april inför plattformsbytet för etapp 2.
Boende i Tryckregulatorn, etapp 1 felanmäler eventuella problem med sin tjänst direkt till Bredband2 0770-811 000.

Har du inte en tjänst via fiberuttaget idag?

Oavsett vilken lösning du har idag på bredband, telefoni och TV så är du välkommen att titta närmare på utbudet i GlobalConnects öppna nät. När din adress har flyttats över så kan du beställa tjänst via vår portal. Där finner du alla våra olika tjänsteleverantörer som erbjuder bredband, TV och telefoni, du gör dina val utifrån dina behov. Önskar du hjälp att beställa tjänst, kontakta vår kundservice på telefonnummer 0200-43 00 00.

TV-tjänst

Möjligheten finns för er att avropa en kostnadsfri TV-tjänst, en så kallad Must Carry tjänst med ett grundutbud av TV-kanaler från Allente inklusive TV-box. Denna tjänst beställs också via vår portal, sök på din adress, välj Allente som leverantör och därefter tjänsten Grundpaketet Must Carry.
Önskar du beställa TV-tjänst och kanaler från någon annan TV-leverantör då beställer du dessa tjänster separat. Som boende står du själv för kostnaden för det TV-utbudet.

Tidsplan
Etapp 2 – Vecka 18, Adresserna är frysta från och med 2025-04-21
2025-04-28 Anna Koskullsgata 2, 4
2025-04-28 Kronovallsgatan 10, 12
2025-04-28 Maria Stationsgata 41, 43
2025-04-28 Sjöbågen 1, 3

Etapp 3 – Vecka 22, Adresserna är nätfrysta från och med 2025-05-19
2025-05-26 Brandholmsvägen 5 A, 7, 9
2025-05-26 Flygrakan 4 A-B, 5
2025-05-27 Brandholmsvägen 11
2025-05-27 Flygrakan 2 A-C


Plattformsbytet är genomfört – adresserna är överflyttade
Etapp 1 – Vecka 5
2025-01-28 Ackumulatorvägen 12-14
2025-01-29 Agavägen 60-64
2025-01-30 Persiskopsvägen 1-9