Information kring driftstörningar - GlobalConnect
PrivatFöretagFastighetsägare

Driftinformation

För frågor och support gällande driftstörningar hänvisar vi dig till din valda tjänsteleverantör. Nedan hittar du länkar till utvalda tjänsteleverantörers driftsidor.

Pågående driftstörningar

Handen

Fel som påverkar flera kunder

Felsökning pågår

Felorsak: För närvarande okänd

Område: Handen

Ärendenummer: CS6873097

Inträffade: 6 november 2025, 10:44 CET/CEST

Beräknad klartid: Kommer att meddelas

Senaste uppdateringar

Nästa uppdatering: 13 november 2025, 11:00 CET/CEST

12 november 2025, 17:12 CET/CEST

Felavhjälpningen ligger på is till imorgon på grund av bristande tillgång till platsen.*

Fault correction is on hold until tomorrow due to lack of access to the location.

12 november 2025, 15:14 CET/CEST

Tekniker beställd.*

Technician ordered.

11 november 2025, 20:40 CET/CEST

Felavhjälpning skjuts upp på grund av bristande dokumentation kring hårdvaran. Vi arbetar med att samla in nödvändig dokumentation.*

Fault correction is postponed due to lack of documentation regarding the hardware. We are working on collecting the neccessary documentation.

10 november 2025, 23:05 CET/CEST

Felavhjälpning skjuts upp på grund av bristande dokumentation kring hårdvaran. Vi arbetar med att samla in nödvändig dokumentation.*

Fault correction is postponed due to lack of documentation regarding the hardware. We are working on collecting the neccessary documentation.

10 november 2025, 13:00 CET/CEST

Felsökning pågår.*

Troubleshooting in progress.

7 november 2025, 14:03 CET/CEST

Felavhjälpning skjuts upp till måndag på grund av bristande dokumentation kring hårdvaran. Vi arbetar med att samla in nödvändig dokumentation.*

Fault correction is postponed until Monday due to lack of documentation regarding the hardware. We are working on collecting the neccessary documentation.

6 november 2025, 16:56 CET/CEST

Felsökningen fortsätter i morgon.*

Troubleshooting will continue tomorrow.

6 november 2025, 10:46 CET/CEST

Vi har för närvarande ett nätverksavbrott. Felsökning pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denna text är maskinöversatt.

Malmö

Fel som påverkar flera kunder

Reservdelar har beställts

Felorsak: Fel på nätverkselement

Område: Malmö

Ärendenummer: CS6875399

Inträffade: 6 november 2025, 20:38 CET/CEST

Beräknad klartid: Kommer att meddelas

Senaste uppdateringar

Nästa uppdatering: 13 november 2025, 15:00 CET/CEST

12 november 2025, 15:26 CET/CEST

Tekniker beställd.*

Technician ordered.

12 november 2025, 11:07 CET/CEST

Ersättningsutrustning och delar beräknas anlända idag.*

Replacement equipment and parts is estimated to arrive today.

11 november 2025, 10:32 CET/CEST

Reservdelar har beställts.*

Replacement parts have been ordered.

10 november 2025, 11:25 CET/CEST

Reservdelar har beställts.*

Replacement parts have been ordered.

7 november 2025, 14:46 CET/CEST

Ett maskinvarufel har upptäckts. Ersättningsenhet kommer att beställas.*

A hardware fault detected. Replacement unit will been ordered.

6 november 2025, 20:41 CET/CEST

Vi har för närvarande ett nätverksavbrott. Felsökning pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denna text är maskinöversatt.

Trelleborg

Fel som påverkar flera kunder

Felet var mer omfattande än inledningsvis uppskattat, felavhjälpning kan ta längre tid än normalt

Felorsak: Fel på nätverkselement

Område: Trelleborg

Ärendenummer: CS6705557

Inträffade: 11 september 2025, 07:42 CET/CEST

Beräknad klartid: Kommer att meddelas

Senaste uppdateringar

Nästa uppdatering: 15 november 2025, 14:00 CET/CEST

10 november 2025, 07:01 CET/CEST

Eftersom felet är mer omfattande än vad man först uppskattat kan korrigeringstiden bli längre än normalt*

As the fault is more extensive than initially estimated, correction time may be longer than normal

5 november 2025, 12:32 CET/CEST

Eftersom felet är mer omfattande än vad man först uppskattat kan korrigeringstiden bli längre än normalt*

As the fault is more extensive than initially estimated, correction time may be longer than normal

4 november 2025, 18:44 CET/CEST

Eftersom felet är mer omfattande än vad som först uppskattats kan lösningstiden bli längre än normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

3 november 2025, 17:49 CET/CEST

Eftersom felet är mer omfattande än vad som först uppskattats kan lösningstiden bli längre än normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

3 november 2025, 11:48 CET/CEST

Eftersom felet är mer omfattande än vad som först uppskattats kan lösningstiden bli längre än normalt.*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal.

27 oktober 2025, 16:10 CET/CEST

Reparationsarbetet påbörjas 28/10*

Repair work starts 28/10

8 oktober 2025, 08:47 CET/CEST

På grund av brandskador behöver omfattande reparationsarbeten göras tillsammans med fastighetsägaren. Den beräknade reparationstiden skjuts upp eftersom reparationerna kommer att ta lite tid.*

Due to firedamage, extensive repairwork needs to be done together with building owner. The estimated time of repair is pushed back because the repairs will take some time.

1 oktober 2025, 12:05 CET/CEST

På grund av brandskador behöver omfattande reparationsarbeten göras tillsammans med fastighetsägaren. Den beräknade reparationstiden skjuts upp eftersom reparationerna kommer att ta lite tid.*

Due to firedamage, extensive repairwork needs to be done together with building owner. The estimated time of repair is pushed back because the repairs will take some time.

24 september 2025, 15:16 CET/CEST

Det har brunnit i fastigheten. Vi väntar fortfarande på tillstånd att få tillträde till fastigheten. Nästa uppdatering kommer när vi får bekräftelse från fastighetsförvaltaren att vi kan komma åt vår utrustning för att felsöka och byta ut.*

There has been a fire in the property. We are still currently awaiting permission to access the property. Next update will come when we get confirmation from property manager that we can access our equipment to troubleshoot and replace.

24 september 2025, 09:23 CET/CEST

Det har brunnit i fastigheten. Vi väntar fortfarande på tillstånd att få tillträde till fastigheten.*

There has been a fire in the property. We are still currently awaiting permission to access the property.

23 september 2025, 10:00 CET/CEST

Det har brunnit i fastigheten. Vi väntar fortfarande på tillstånd att få tillträde till fastigheten.*

There has been a fire in the property. We are still currently awaiting permission to access the property.

22 september 2025, 20:33 CET/CEST

Det har brunnit i fastigheten. Vi väntar fortfarande på tillstånd att få tillträde till fastigheten.*

There has been a fire in the property. We are still currently awaiting permission to access the property.

22 september 2025, 12:27 CET/CEST

Det har brunnit i fastigheten. Vi väntar fortfarande på tillstånd att få tillträde till fastigheten.*

There has been a fire in the property. We are still currently awaiting permission to access the property.

19 september 2025, 22:26 CET/CEST

Det har brunnit i fastigheten. Vi väntar fortfarande på tillstånd att få tillträde till fastigheten.*

There has been a fire in the property. We are still currently awaiting permission to access the property.

18 september 2025, 12:52 CET/CEST

Det har brunnit i fastigheten. Vi väntar fortfarande på tillstånd att få tillträde till fastigheten.*

There has been a fire in the property. We are still currently awaiting permission to access the property.

17 september 2025, 13:43 CET/CEST

Det har brunnit i fastigheten. Vi väntar fortfarande på tillstånd att få tillträde till fastigheten.*

There has been a fire in the property. We are still currently awaiting permission to access the property.

16 september 2025, 12:52 CET/CEST

Det har brunnit i fastigheten. Vi väntar för närvarande på tillstånd att få tillträde till fastigheten.*

There has been a fire in the property. We are currently awaiting permission to access the property.

11 september 2025, 14:48 CET/CEST

Det har brunnit i fastigheten. Vi väntar för närvarande på tillstånd att få tillträde till fastigheten.*

There has been a fire in the property. We are currently awaiting permission to access the property.

11 september 2025, 08:11 CET/CEST

Tekniker beställd.*

Technician ordered.

11 september 2025, 07:51 CET/CEST

Vi har för närvarande ett nätverksavbrott. Felsökning pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denna text är maskinöversatt.

Upplands Väsby

Fel som påverkar flera kunder

Felsökning pågår

Felorsak: Fiberbrott

Område: Upplands Väsby

Ärendenummer: CS6836797

Inträffade: 27 oktober 2025, 11:44 CET/CEST

Beräknad klartid: Kommer att meddelas

Senaste uppdateringar

Nästa uppdatering: 13 november 2025, 15:00 CET/CEST

11 november 2025, 20:34 CET/CEST

Vi arbetar fortfarande med vår leverantör för att identifiera felplatsen och planera för framtida stabilitet och snabbare lösningar.*

We are still working with our provider to identify the fault location and plan for future stability and faster resolutions.

10 november 2025, 23:01 CET/CEST

Vi arbetar fortfarande med vår leverantör för att identifiera felplatsen och planera för framtida stabilitet och snabbare lösningar.*

We are still working with our provider to identify the fault location and plan for future stability and faster resolutions.

7 november 2025, 16:18 CET/CEST

Vi arbetar fortfarande med vår leverantör för att identifiera felplatsen och planera för framtida stabilitet och snabbare lösningar.*

We are still working with our provider to identify the fault location and plan for future stability and faster resolutions.

6 november 2025, 19:23 CET/CEST

Vi arbetar fortfarande med vår leverantör för att identifiera felplatsen. Ytterligare arbete för att säkerställa framtida stabilitet och snabbare lösningar pågår också.*

We are still working with our provider to identify the fault location. Additional work to ensure future stability and faster resolutions are also under way.

5 november 2025, 14:18 CET/CEST

Vi har inte kunnat lokalisera felplatsen på uppdrag av vår leverantör och kan inte felsöka ytterligare. Vår leverantör undersöker för att hitta ytterligare information så att felet kan lokaliseras och repareras.*

We have been unable to locate the fault location on behalf of our provider and are unable to troubleshoot further. Our provider is investigating to find additional information so that the fault can be located and repaired.

5 november 2025, 14:09 CET/CEST

Felsökning pågår med underleverantören.*

Troubleshooting is ongoing with subprovider.

4 november 2025, 22:31 CET/CEST

Felsökning pågår med underleverantören.*

Troubleshooting is ongoing with subprovider.

4 november 2025, 13:29 CET/CEST

Underleverantören meddelar att deras arbete är slutfört, men våra tjänster är fortfarande nere, så vi fortsätter att felsöka.*

Sub provider informs their work is completed, but our services are still down, so we are continuing to troubleshoot.

4 november 2025, 09:17 CET/CEST

Underleverantören informerar om att tekniker är på plats och att felsökning och felavhjälpning pågår. De hade ingen ETA att ge vid denna tidpunkt.*

Sub provider informs that tech is on location and that troubleshooting and fault correction is underway. They had no ETA to provide at this time.

3 november 2025, 20:33 CET/CEST

Underleverantörernas tekniker har varit på plats. De informerar oss om att detta kommer att hanteras imorgon. Vi håller kontakten och kommer att fortsätta att göra det med underleverantören imorgon för ytterligare uppdateringar.*

Sub providers technician has been to site. They inform us that this will be handled tomorrow. We're keeping in touch and will continue to do so with subprovider tomorrow for additional updates.

3 november 2025, 11:35 CET/CEST

Eftersom felet är mer omfattande än vad som först uppskattats kan lösningstiden bli längre än normalt*

As the fault is more extensive than initially estimated, resolution time may be longer than normal

31 oktober 2025, 11:48 CET/CEST

Eftersom felet är mer omfattande än vad man först uppskattat kan korrigeringstiden bli längre än normalt*

As the fault is more extensive than initially estimated, correction time may be longer than normal

31 oktober 2025, 11:15 CET/CEST

Tekniker beställd.*

Technician ordered.

30 oktober 2025, 16:23 CET/CEST

Felsökning av underleverantör pågår.*

Subprovider troubleshooting ongoing.

30 oktober 2025, 09:09 CET/CEST

Felsökning av underleverantör pågår.*

Subprovider troubleshooting ongoing.

29 oktober 2025, 19:44 CET/CEST

Felsökning av underleverantör pågår.*

Subprovider troubleshooting ongoing.

29 oktober 2025, 11:45 CET/CEST

En störning har upptäckts i vår underleverantörs nätverk. Felsökning pågår med underleverantören*

A disturbance detected in our subprovider's network. Troubleshooting is ongoing with subprovider

29 oktober 2025, 08:35 CET/CEST

Tekniker på väg*

Technician en route

28 oktober 2025, 21:53 CET/CEST

På grund av bristande tillgång till platsen kommer felsökningen att fortsätta i morgon bitti klockan 08.30. Den beräknade reparationstiden skjuts upp eftersom felet var mer omfattande än de ursprungliga uppskattningarna.*

Due to lack of access to the site, troubleshooting will continue tomorrow morning at 08.30. The estimated time of repair is pushed back because the fault was more substantial than initial estimates.

28 oktober 2025, 21:11 CET/CEST

Ny tekniker på väg.*

New technician en route.

28 oktober 2025, 17:59 CET/CEST

Tekniker på plats. Felsökning pågår*

Technician on-site. Troubleshooting in progress

28 oktober 2025, 15:21 CET/CEST

Tekniker på plats. Felsökning pågår*

Technician on-site. Troubleshooting in progress

28 oktober 2025, 13:20 CET/CEST

Teknikern har blivit försenad men är på väg till platsen för ytterligare felsökning.*

Technician has been delayed but is on his way to site for further troubleshooting.

28 oktober 2025, 08:51 CET/CEST

Teknik på väg till platsen*

Tech en route to the site

27 oktober 2025, 18:46 CET/CEST

På grund av bristande tillgång till platsen kommer felsökningen att fortsätta i morgon bitti.*

Due to lack of access to location, troubleshooting will continue tomorrow in the morning.

27 oktober 2025, 18:24 CET/CEST

Felsökning pågår*

Troubleshooting in progress

27 oktober 2025, 13:11 CET/CEST

Tekniker beställd.*

Technician ordered.

27 oktober 2025, 12:06 CET/CEST

Vi har för närvarande ett nätverksavbrott. Felsökning pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denna text är maskinöversatt.

Örebro

Fel som påverkar flera kunder

Fälttekniker på väg

Felorsak: För närvarande okänd

Område: Örebro

Ärendenummer: CS6884283

Inträffade: 10 november 2025, 20:28 CET/CEST

Beräknad klartid: Kommer att meddelas

Senaste uppdateringar

Nästa uppdatering: 13 november 2025, 16:00 CET/CEST

12 november 2025, 16:28 CET/CEST

Det pågår ett strömavbrott i området som påverkar GlobalConnect-utrustningen.*

There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment.

12 november 2025, 12:36 CET/CEST

Felavhjälpning pågår.*

Fault correction in progress.

11 november 2025, 20:42 CET/CEST

På grund av pågående byggnation på platsen har felavhjälpning skjutits upp till imorgon.*

Due to ongoing construction at location fault correction has been postponed until tomorrow.

11 november 2025, 13:09 CET/CEST

Tekniker beställd.*

Technician ordered.

11 november 2025, 07:49 CET/CEST

Tekniker beställd och på väg.*

Technician ordered and en route.

10 november 2025, 21:34 CET/CEST

Vi har för närvarande ett nätverksavbrott. Felsökning pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denna text är maskinöversatt.

Åtgärdade driftstörningar

Almunge

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: Strömproblem

Område: Almunge

Ärendenummer: CS6891455

Inträffade: 12 november 2025, 15:27 CET/CEST

Tjänster återställda: 12 november 2025, 16:39 CET/CEST

Senaste uppdateringar

12 november 2025, 16:39 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Lokalt strömavbrott misstänks. Åtgärd: Elavbrottet har åtgärdats och tjänsterna är tillgängliga igen. Alla system fungerar som vanligt.*

Incident resolved. Cause: Local power outage suspected. Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again. All systems are working as normal.

12 november 2025, 15:28 CET/CEST

Det pågår ett strömavbrott i området som påverkar GlobalConnect-utrustningen. Kraftleverantören arbetar med att lösa problemet.*

There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.

*Denna text är maskinöversatt.

Byske

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: För närvarande okänd

Område: Byske

Ärendenummer: CS6884954

Inträffade: 11 november 2025, 05:41 CET/CEST

Tjänster återställda: 12 november 2025, 07:46 CET/CEST

Senaste uppdateringar

12 november 2025, 07:43 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Ett kort avbrott i tjänsterna. Åtgärd: Tjänsterna återställdes.*

Incident resolved. Cause: A brief interruption in the services. Fix: Services were restored.

11 november 2025, 20:54 CET/CEST

Vår underleverantör felsöker problemet.*

Our subprovider is troubleshooting the issue.

11 november 2025, 10:20 CET/CEST

En störning har upptäckts i vår underleverantörs nätverk. Felsökning pågår med underleverantören.*

A disturbance detected in our subprovider's network. Troubleshooting is ongoing with subprovider.

11 november 2025, 06:48 CET/CEST

Vi har för närvarande ett nätverksavbrott. Tekniker beställd för fortsatt felsökning på plats.*

We currently have a network outage. Technician ordered for continued troubleshooting on location.

*Denna text är maskinöversatt.

Enköping

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: Fiberbrott

Område: Enköping

Ärendenummer: CS6889763

Inträffade: 12 november 2025, 10:24 CET/CEST

Tjänster återställda: 12 november 2025, 16:35 CET/CEST

Senaste uppdateringar

12 november 2025, 16:34 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Brott i fiberkabel. Åtgärd: Identifierat fiberbrott reparerades.*

Incident resolved. Cause: Break in fibercable. Fix: Identified fiber break was repaired.

12 november 2025, 14:02 CET/CEST

Felavhjälpningen ligger på is till imorgon på grund av bristande tillgång till platsen. Våra tekniker kommer att få tillgång imorgon bitti för ytterligare felsökning.*

Fault correction is on hold until tomorrow due to lack of access to the location. Our technicians will be granted access tomorrow morning for further troubleshooting.

12 november 2025, 12:11 CET/CEST

Vi har identifierat att orsaken till avbrottet inte beror på ett pågående strömavbrott. Det har bekräftats av våra tekniker att kabeln har klippts av. Tekniker är på plats och förbereder sig för felavhjälpning.*

We've identified that the cause of the outage is not due to an ongoing power outage. It has been confirmed by our technicians that the cable has been cut. Technicians are on site preparing for fault correction.

12 november 2025, 11:06 CET/CEST

Det pågår ett strömavbrott i området som påverkar GlobalConnect-utrustningen. Kraftleverantören arbetar med att lösa problemet.*

There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.

*Denna text är maskinöversatt.

Göteborg, Högsbo

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: Fiberbrott

Område: Göteborg, Högsbo

Ärendenummer: CS6880315

Inträffade: 9 november 2025, 09:59 CET/CEST

Tjänster återställda: 10 november 2025, 23:21 CET/CEST

Senaste uppdateringar

10 november 2025, 23:18 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Kabelfel i underleverantörers nätverk Åtgärd: Underleverantörer åtgärdade felet*

Incident resolved. Cause: Cable fault in subproviders network Fix: Subproviders fixed the fault

10 november 2025, 17:27 CET/CEST

Underleverantören felsöker fortfarande problemet.*

Subprovider is still troubleshooting the issue.

10 november 2025, 10:39 CET/CEST

Vår underleverantör informerar oss om att en tekniker har skickats på plats för vidare undersökning.*

Our subprovider informs us that a technician has been dispatched for further investigation on site.

9 november 2025, 10:37 CET/CEST

Vår underleverantör upplever ett avbrott; En felanmälan är upprättad och de kommer att skicka ut tekniker imorgon, 2025-11-10.*

Our subprovider is experiencing an outage; a fault ticket has been created and they will dispatch technicians tomorrow, 2025-11-10.

*Denna text är maskinöversatt.

Kumla

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: För närvarande okänd

Område: Kumla

Ärendenummer: CS6886633

Inträffade: 11 november 2025, 13:19 CET/CEST

Tjänster återställda: 11 november 2025, 15:21 CET/CEST

Senaste uppdateringar

11 november 2025, 15:17 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Lokalt strömavbrott misstänks. Åtgärd: Elavbrottet har åtgärdats och tjänsterna är tillgängliga igen. Alla system fungerar som vanligt.*

Incident resolved. Cause: Local power outage suspected. Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again. All systems are working as normal.

11 november 2025, 13:35 CET/CEST

Vi har för närvarande ett nätverksavbrott. Felsökning pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denna text är maskinöversatt.

Kungsbacka

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: För närvarande okänd

Område: Kungsbacka

Ärendenummer: CS6884295

Inträffade: 10 november 2025, 20:34 CET/CEST

Tjänster återställda: 11 november 2025, 02:48 CET/CEST

Senaste uppdateringar

11 november 2025, 02:47 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Ett kort avbrott i tjänsterna. Åtgärd: Tjänsterna återställdes utan åtgärder.*

Incident resolved. Cause: A brief interruption in the services. Fix: Services were restored without action.

*Denna text är maskinöversatt.

Lund

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: Fiberbrott

Område: Lund

Ärendenummer: CS6883051

Inträffade: 10 november 2025, 12:26 CET/CEST

Tjänster återställda: 11 november 2025, 12:56 CET/CEST

Senaste uppdateringar

11 november 2025, 12:55 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Brott i fiberkabel. Åtgärd: Felkorrigering på kabel.*

Incident resolved. Cause: Break in fibercable. Fix: Fault correction on cable.

11 november 2025, 10:54 CET/CEST

En störning har upptäckts i vår underleverantörs nätverk. Felsökning pågår med underleverantören.*

A disturbance detected in our subprovider's network. Troubleshooting is ongoing with subprovider.

10 november 2025, 17:51 CET/CEST

På grund av problem med tillgång till platsen kommer felsökningen att skjutas upp till imorgon.*

Due to issue with access to location troubleshooting will be postponed until tomorrow.

10 november 2025, 17:28 CET/CEST

Tekniker på väg.*

Technician en route.

10 november 2025, 12:31 CET/CEST

Vi har för närvarande ett nätverksavbrott. Felsökning pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denna text är maskinöversatt.

Markaryd

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: Fel på nätverkselement

Område: Markaryd

Ärendenummer: CS6880667

Inträffade: 9 november 2025, 21:36 CET/CEST

Tjänster återställda: 9 november 2025, 22:32 CET/CEST

Senaste uppdateringar

9 november 2025, 22:31 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Avbrott i underleverantörens nätverk. Åtgärd: Underleverantören åtgärdade ett maskinvarufel i sitt nätverk.*

Incident resolved. Cause: Subprovider network outage. Fix: Subprovider remedied a hardware fault in their network.

9 november 2025, 21:42 CET/CEST

En störning har upptäckts i vår underleverantörs nätverk. Felsökning pågår med underleverantören.*

A disturbance detected in our subprovider's network. Troubleshooting is ongoing with subprovider.

*Denna text är maskinöversatt.

Märsta

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: Strömproblem

Område: Märsta

Ärendenummer: CS6888779

Inträffade: 12 november 2025, 08:34 CET/CEST

Tjänster återställda: 12 november 2025, 10:22 CET/CEST

Senaste uppdateringar

12 november 2025, 10:19 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Lokalt strömavbrott Åtgärd: Elavbrottet har åtgärdats och tjänsterna är tillgängliga igen.*

Incident resolved. Cause: Local power outage Fix: The power outage has been resolved, and the services are available again.

12 november 2025, 08:40 CET/CEST

Det pågår ett strömavbrott i området som påverkar GlobalConnect-utrustningen. Kraftleverantören arbetar med att lösa problemet.*

There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.

*Denna text är maskinöversatt.

Nyköping

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: Strömproblem

Område: Nyköping

Ärendenummer: CS6886303

Inträffade: 11 november 2025, 12:41 CET/CEST

Tjänster återställda: 11 november 2025, 20:46 CET/CEST

Senaste uppdateringar

11 november 2025, 20:46 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Strömavbrott. Åtgärd: Strömleverantören återställde avbrottet.*

Incident resolved. Cause: Power outage. Fix: Power provider restored outage.

11 november 2025, 12:47 CET/CEST

Det pågår ett strömavbrott i området som påverkar GlobalConnect-utrustningen. Kraftleverantören arbetar med att lösa problemet.*

There is an ongoing power network outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue.

*Denna text är maskinöversatt.

Southern Finland

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: Fiberbrott

Område: Southern Finland

Ärendenummer: CS6882707

Inträffade: 10 november 2025, 11:27 CET/CEST

Tjänster återställda: 10 november 2025, 12:51 CET/CEST

Senaste uppdateringar

10 november 2025, 12:46 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Ett kort avbrott i tjänsterna. Åtgärd: Felkorrigering på kabel.*

Incident resolved. Cause: A brief interruption in the services. Fix: Fault correction on cable.

10 november 2025, 11:50 CET/CEST

En störning har upptäckts i vår underleverantörs nätverk. Felsökning pågår med underleverantören.*

A disturbance detected in our subprovider's network. Troubleshooting is ongoing with subprovider.

10 november 2025, 11:31 CET/CEST

Vi har för närvarande ett nätverksavbrott. Felsökning pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denna text är maskinöversatt.

VÅRBY

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: Fel på HW-kort

Område: VÅRBY

Ärendenummer: CS6880104

Inträffade: 9 november 2025, 02:51 CET/CEST

Tjänster återställda: 9 november 2025, 20:57 CET/CEST

Senaste uppdateringar

9 november 2025, 19:51 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Fel på hårdvaran. Åtgärd: Hårdvaran byttes ut.*

Incident resolved. Cause: Hardware fault. Fix: Hardware was replaced.

9 november 2025, 18:59 CET/CEST

Ersättningsutrustning och delar har anlänt. Tekniker är på väg till platsen.*

Replacement equipment and parts have arrived. Technician is enroute to site.

9 november 2025, 17:38 CET/CEST

Den nya hårdvaran är klar och har hämtats av vår kurir. ETA till vår tekniker är 19:00.*

The new hardware is ready and has been picked up by our courier. ETA to our technician is 19:00.

9 november 2025, 16:22 CET/CEST

Tredje raden konfigurerar fortfarande den nya hårdvaran; ingen ETR är tillgänglig.*

Third line is still configuring the new hardware; no ETR is available.

9 november 2025, 14:24 CET/CEST

Arbete pågår fortfarande med att fixa den nya hårdvaran.*

Work is still ongoing to fix the new hardware.

9 november 2025, 12:23 CET/CEST

Vår tredje linje arbetar fortfarande med den nya hårdvara som krävs.*

Our third line is still working on the new hardware required.

9 november 2025, 10:50 CET/CEST

Den beräknade reparationstiden skjuts upp eftersom felet var mer omfattande än de ursprungliga uppskattningarna.*

The estimated time of repair is pushed back because the fault was more substantial than initial estimates.

9 november 2025, 10:42 CET/CEST

GlobalConnect NOC har eskalerat problemet till tredje linjens support.*

GlobalConnect NOC has escalated the issue to third-line support.

9 november 2025, 07:54 CET/CEST

Ett maskinvarufel har upptäckts. Ersättningsenhet har beställts.*

A hardware fault detected. Replacement unit has been ordered.

9 november 2025, 03:09 CET/CEST

Tekniker beställd.*

Technician ordered.

9 november 2025, 02:56 CET/CEST

Vi har för närvarande ett nätverksavbrott. Felsökning pågår.*

We currently have a network outage. Troubleshooting in progress.

*Denna text är maskinöversatt.

Åkersberga

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: Fiberbrott

Område: Åkersberga

Ärendenummer: CS6880093

Inträffade: 9 november 2025, 02:13 CET/CEST

Tjänster återställda: 12 november 2025, 12:42 CET/CEST

Senaste uppdateringar

12 november 2025, 12:42 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Schaktskador på fiberkabel Åtgärd: Tekniker reparerade fiberskadan*

Incident resolved. Cause: Excavation damage on fiber cable Fix: Technicians repaired the fiber damage

11 november 2025, 20:41 CET/CEST

En störning har upptäckts i vår underleverantörs nätverk. Felsökning pågår med underleverantören.*

A disturbance detected in our subprovider's network. Troubleshooting is ongoing with subprovider.

11 november 2025, 09:10 CET/CEST

En störning har upptäckts i vår underleverantörs nätverk. Felsökning pågår med underleverantören.*

A disturbance detected in our subprovider's network. Troubleshooting is ongoing with subprovider.

10 november 2025, 22:50 CET/CEST

Underleverantören slutförde inte felavhjälpningen under dagen. Ytterligare felavhjälpning kommer att fortsätta under morgondagen.*

Subprovider did not finish fault correction during the day. Additional fault correction will continue tomorrow.

10 november 2025, 15:26 CET/CEST

Tekniker på plats. Förbereder för att starta felavhjälpning*

Technician on-site. Preparing to start fault correction

10 november 2025, 10:15 CET/CEST

En störning har upptäckts i vår underleverantörs nätverk. Felsökning pågår med underleverantören.*

A disturbance detected in our subprovider's network. Troubleshooting is ongoing with subprovider.

9 november 2025, 03:37 CET/CEST

Vi har för närvarande ett nätverksavbrott. En tekniker har beställts för fortsatt felsökning under måndagen.*

We currently have a network outage. A technician has been ordered for continued troubleshooting on Monday.

*Denna text är maskinöversatt.

Örebro, Längbrogatan

Fel som påverkar flera kunder

Felorsak: För närvarande okänd

Område: Örebro, Längbrogatan

Ärendenummer: CS6880136

Inträffade: 9 november 2025, 03:19 CET/CEST

Tjänster återställda: 10 november 2025, 14:16 CET/CEST

Senaste uppdateringar

10 november 2025, 14:11 CET/CEST

Driftstörning är avhjälpt. Orsak: Ett kort avbrott i tjänsterna. Åtgärd: Tjänsterna återställdes med åtgärd.*

Incident resolved. Cause: A brief interruption in the services. Fix: Services were restored with action.

9 november 2025, 03:36 CET/CEST

Vi har för närvarande ett nätverksavbrott. På grund av åtkomstbegränsning kommer felsökningen att fortsätta på måndag, en tekniker har beställts till dess.*

We currently have a network outage. Due to access restriction troubleshooting will continue on Monday, a technician has been ordered for then.

*Denna text är maskinöversatt.